İnternet Sitesi

www.zeynepkocasinan.com

22 Ekim 2007 Pazartesi

Yaşamın Sır’rı Artık Elimizde


Şimdi SIR’ra ulaşmak kolay. Çekim Yasası, şimdilerde en çok konuşulan sır oldu.

Son günlerin en çok satan listesinde bir numarayı kapan “The Secret” Türkçe anlamı ile Sır kitabı yaşama bakış açımızı derinden değiştirmeye devam ediyor. Önce filmi elden ele dolaşmaya başladı. Sonra Nil Gün muhtemelen birazda bu filmin ve kitabın etkisiyle “Çekim Yasası” kitabını çıkardı. Film kısıtlı bir alt yazı ile dağıtıldığı için, “Çekim Yasası” bir iki ay boyunca benim en çok hediye ettiğim kitap oldu. Sonra hocam Moshe Abudaram bana Amerika’dan The Secret’ın İngilizcesi’ni getirerek hediye etti. Neredeyse eş zamanlı olarak da Türkçesi çıktı. Şimdi her köşe başında karşımıza çıkıyor. Ne mutlu bize…

Time dergisi 14.Mayıs.2007 tarihli sayısında, Dünyadaki En Etkili 100 İnsan başlığı altında The Secret filminin yaratıcısı ve aynı adlı kitabın yazarı Rhonda Byrne’da listeye almış. Tavuk Suyuna Çorba serisi kitaplarının yazarlarından ve The Secret’da da yer alan Jack Canfield “Rhonda saf bir niyetle insanlara yardım etmek istedi ve milyonlara ulaştı” diye anlatıyor Time dergisindeki yazısında.

İstanbul’da metro da 4. Levent’e giderken bakıyorum biri elinde kitap, The Secret’ı okuyor. Benim çocukluğumda Japonya’da otobüslerde metrolarda kitap okuyan insanların fotoğrafları basılır, onlar nerede biz nerede denirdi. Gülümsüyorum elinde The Secret’lı adamı görünce. Fethiye’de bir mağazaya gidiyorum. Satış sorumlusu hanım The Secret’ı okuduğundan bahsediyor. Uçakta, sokakta, mağazada sır kulaktan kulağa yayılıyor. Bu arada merak ettiniz mi bu kitabın ismi neden mi orijinal İngilizce adı ile konmuş. Zaman zaman “Sır” kitabını okudunuz mu diye sorarken, öncelikle Nermin Bezmen’ın aynı adlı kitabı ile ve sonra başka kitap ve filmler ile karıştığını gördüm. Ben de kitap hakkında The Secret diye konuşmaya başlayınca, yayınevinin kararını anladım doğrusu.

İstediğiniz her şeyi elde edebilirsiniz, her şey olabilirsiniz.

Peki, bu meşhur sırrın Çekim Yasası olduğunu öğrendik. Nerede, nasıl kullanacağız? Her zaman. Bizler birer mıknatısız ve düşündüğümüzü, hislerimiz ile canlı tuttuğumuz şeyleri yaşamımıza çekiyoruz. Mutlu hissettiğimizde ve olumlu şeyler düşündüğümüzde bunu yaşamımıza çekiyoruz. Sözlerimiz çok güçlü. Dudaklarımızdan çıkanlar ile bir realite yaratmış oluyoruz. Ve Evren de bu gerçekliği onaylamak üzere harekete geçiyor. The Secret bize diyor ki “İstediğiniz her şeyi elde edebilirsiniz, her şey olabilirsiniz.” Ve anahtar bizim elimizde. Bize verilmiş yaradılışımız ile birlikte belki de. Tarihin yaprakların üstatlar, hocalar, bilgeler benzer şeyleri asırlardır söylüyorlar.
Evrenden olumlu sözler ile arzularımızı istiyoruz, gerçekleşeceğine inanıyoruz, arzu ettiğimiz sonucun nasıl gerçekleşeceğini evrene bırakıyoruz ve arzumuzu elde etmeye, kabul etmeye hazır olmaya çalışıyoruz. Evrenin bizim dileklerimizi ve isteklerimiz gerçekleştirmek üzere her zaman hazır beklediğini söylüyor sır.

Şu an nasıl hissediyorsunuz?

Kitapta yer alan eğitmenlerden Lisa Nichols’da bize hatırlatıyor: “Duygularınızdan emin olmadığınızda ‘Şu an ne hissediyorum?’ diye kendinize sorun. Gün içinde zaman zaman durup kendinize bu soruyu sorabilir, böylece duygularınıza dair daha fazla farkındalık kazanabilirsiniz.” Bu sorunun cevabı bize yaşadıklarımızın ve yaptıklarımızın yaşam yolumuz ile uyumlu olup olmadığını gösteriyor. İyi hissetmiyorsak, yaptıklarımız asıl istediklerimizle tam uymuyor demek. Bir şeyleri değiştirmemiz gerekiyor. Ama en önemlisi iyi hissetmeyi hedeflemek gerekiyor.

Sır esasında çok basit, ancak tam olarak kavramak, sindirmek önemli. Ben kitabı mutlaka okuyun diyorum ben. Size çok farklı kapıları açtığını göreceksiniz.

Piyano Sergi Salonunda Nasıl Belirdi?

Çok basit bir örnek verebilirim size. Mart ayında Fethiye Belediyesi Kültür Merkezi’nde bir resim sergim vardı. Ben 7 yaşımdan beri piyano çalarım ve piyanonun sesi beni her zaman çok etkiler, adeta ayrı bir dünyaya götürür. Kültür Merkezi’nde bir piyano hocası olduğunu biliyordum ancak sergi açılışında piyanosunu kullanabilmek için kendisi ile konuşma şansım olmadı İstanbul-Fethiye arasında gidip gelirken. Sergi bir Perşembe günü açılacaktı. Ben Çarşamba sabahı Fethiye’ye vardım. Ve resimlerimde kargo ile Çarşamba öğlen. Resimleri kargo firmasından sergi salonunda teslim aldım. 1, 2 saat sonra resimleri açarak yerleştirmeye başlamak üzere ayrıldım. Geri geldiğimde salona baktığımda uzak köşede bir piyanonun durmakta olduğunu fark ettim. Yanına gittim, evet sergi salonunda bir piyano gelmişti. Meğerse piyano hocası Kültür Merkezi’nin sergi katı ile aynı bölümde olması düşünülen bir aktiviteye katılmak istemiş, sonra da olmamış, piyano aşağıya kadar inmişken bari kalsın aşağıda demiş.

Bu arada sergi açılışına gelen ve açılışta ne kadar çok piyano çalışmasını istediğimi bilenler tabiî ki benim bu organizasyonu yaptığımı düşünmüşler. Gerçeği öğrenince onlar bana “secret” (sır) böyle mi oluyor dediler. Ben sadece istemiştim, gerçekten çok ve herkesin keyif alacağı güzel bir şey olması dileği ile. Çok basit bir örnek ama yaşam bunun gibi mutlu olayların birleşimi ile çok keyifli hale geliyor. Keyifli olmadığında ise bize düşen hayra yormak ve o girdaba kapılmadan olumluya şükretmek. Şükür arzu ettiklerimizi bize çeken mıknatısların en kuvvetlilerinden birisidir.

Louise L. Hay ve Norman Vincent Peale Okunması Gereken Üstatlar

Çekim yasası ve bunun hayatımıza etkisi ilk defa yazılmıyor. “Düşünce Gücüyle Tedavi” ve onlarca muhteşem kitabın yazarı Louise L. Hay düşüncelerin ve duyguların yaşam kalitemize ve sağlığımıza etkilerini ilk duyuranlardan. Aramızdan 1993 yılında ayrılan Norman Vincent Peale “Olumlu Düşünmenin Gücü”, “Olumlu Yaşamanın Gücü” ve “Başarırım Dersen Başarırsın” gibi kitapları ile olumlu düşüncelerin nasıl yaşama olumlu şeyleri çektiğini tüm dünyaya yıllarca duyurdu. Bu yazarlar dünya listelerinde çok satanlarda yer almaya devam ediyor. The Secret bir film ile beraber konuyu ele aldığı için sanırım geniş bir kitleye çok kısa zamanda ulaşma şansına kavuştu. Bir anlamda bu konulara daha ilgi duymayanlara esasında ne kadar gerekli bilgiler olduğunu da duyurmuş oldu.

Steve Rother ve Hatırlamak

Nisan ayında “Hatırla” kitabının yazarı Steve Rother eşi Barbara ile bir eğitim vermek üzere İstanbul’daydı. Onlar ile çok güzel bir dört gün geçirme şansına kavuştum. Çalışmaları hakkında ilerideki aylarda yazmak istiyorum; ancak kendisinin özellikle vurguladığı bir noktayı şimdi belirtmeden geçemeyeceğim. Steve Rother diyor ki “Amacımız insanların kendi güçlerini ve içsel rehberliklerini bulmalarına yardım etmektir. Biz gerçek kimliğimizi hatırladığımızda Dünya’da cenneti yaratma görevini gerçekleştirebiliriz.” Düşüncelerimizi ve duygularımızı çekim yasasına uygun olarak kullandığımızda gündelik hayatımıza cennetin tadını katmak mümkün olabilir.

Sevdiğiniz şeyleri yaparak kendi gücünüzü keşfedeceğiniz günler sizi bekliyor. Hazır mısınız? Haydi, kemerlerinizi bağlayın o zaman. Yolculuk başlıyor…

***


Robin Sharma’dan Yaşamın 5 Altın Tavsiyesi:

1- Her sabah saat 5:00 gibi gün doğumundan önce uyanın. Erken kalkanlar sabahın bereketi ile yaşamdan çok daha fazlasını alırlar.

2- Gününüzün ilk 60 dakikasını gününüzün kutsal saati olarak ayırın. Bu zamanı dua etmek, meditasyon yapmak, günlüğünüzü yazmak, ilham verici kitap yada metinleri okuyarak değerlendirir. Yaşamınızı en üst seviyeye taşımak için güne ruhunuzu besleyerek başlayın.
3- Başkalarının sizden beklediğinin ötesinde ilgi, sevgi ve anlayış gösterin. Yeni dünyanın yaratılmasında yerinizi alın.
4- Sizden beklenilenin ötesinde bir mükemmellikle yapın işlerinizi ve faaliyetlerinizi. Böylelikle bolluk ve doyum size akacaktır.
5- Kendinizi bildiğiniz en sevgi dolu ve sevgi veren insan olarak hissedin ve böyle davranın. Mükemmel bir varlık olduğunuzu bilerek, bu dünyada yaşayan eşsiz bir varlık olarak yaşayın ve buna layık olarak davranın.

***


Moshe Abudaram’dan 10 Altın Anahtar:

1- Nefes alın. Ne zaman sıkılırsanız, farkında olun ve nefes alın. Nefes ruhunuzun beden ile bağıdır. Bu bağlantınız hep yerinde olsun.
2- Su için. Vücudunuzda su yoksa ruhunuzun ikamet ettiği beden ne görevlerini ne de sizin arzularınızı gerçekleştirebilir.
3- Endişeye değil, neşeye odaklanın. Ancak neşe karşınızdaki kapalı kapıları açan anahtardır. İçinizden gelmiyorsa bile, gülün, kahkaha atın, frekansınızı değiştirin. İçinizden gelmese de radyonun kanalını değiştirin.
4- Yarının problemlerini bugünün enerjisi ile çözemezsiniz. Size bugün için gerekli tüm güç verildi. Ve yarın, yarın için gerekenler verilecek. Taşıyamayacağınız hiçbir yük size verilmez. Kendinize güvenin.
5- Kendi anne babamızı biz seçtik. Onlara gereken saygıyı gösterin. Ne olursa olsun. Kızsanız da, darılsanız da, üzülseniz de, saygı gösterin. Bazen saygı sevgiden de önemli olabilir.
6- Çocuklarınız size ait değiller. Onlara hak ettikleri gibi, bağımsız ve özgür varlıklar olarak gerekli sevgi ve saygıyı gösterin. Ve bilin ki onlar sizi seçti, sizin kendi anne babalarınızı seçtiğiniz gibi.
Yaşamak için geldikleri bir yol. Onlar için bir şey yapmak istiyorsanız bu yolu yürümeleri için onlara destek olun.
7- Ruhunuzun ölümsüz olduğunun farkında olun. Hep vardınız ve hep var olacaksınız.
8- Ben akşamdan ertesi sabah 6’da uyanmayı kendime vaat edersem, bu olur. Peki, sözleriniz ile siz her gün, her an ne vaat ediyorsunuz? Kelimeleriniz ile kendinize, öldün diyerek, dizlerim bitti diyerek, bu iş beni hasta etti, diyerek gerçekleşerek kehanetler yaratmayın. Güçlüsünüz, insansınız, başarırsınız.
9- Yapın. Yapmadıklarınıza pişmanlıklarınız her zaman daha çok olur. Yüreğiniz derinliklerin bir dilek olarak geliyorsa ve size neşe veriyorsa, durmayın yapın.
10- Bilmek istediklerinizi sorun. Soru varsa, cevap mutlaka gelecektir. Her zaman ilk gelen cevap en doğrusudur.

________________________________________________________________________
Ayın Onaylaması:

“Kendime verebileceğim en güzel hediye koşulsuz sevgidir.”

Louise L. Hay
________________________________________________________________________
Üstatlardan:

“Kimse çiçeği görmez – gerçekten – o kadar küçüktür ki görmek zaman ister – oysa bizim zamanımız yoktur – görmek zaman ister, bir arkadaş kazanmanın zaman istediği gibi.”
Georgia O’Keeffe
________________________________________________________________________
Zeynep’in Okuma Tavsiyesi:

“Ferrasini Satan Bilge’den Liderlik Bilgeliği”; Yazar: Robin Sharma